Handelsbetingelser

Betaling

Våre priser i nettbutikken er oppgitt i NOK inkl. mva.
Dersom du er under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille hos oss.

Vi bruker NETS Easy som samarbeidsparter på betaling. Du som kunde kan enkelt velge mellom kort, Vipps og fakturabetaling - og har også muligheten til å delbetale etter kjøpet. Vi benytter oss av 3D Secure som er en sikkerhetsstandard laget av VISA og Mastercard for betalinger over internett. Overføringen skjer med sikker SSL-kryptering. Det innebærer at ingen uvedkommende kan se dine kortopplysninger når den sendes fra nettbutikken til betalingsleverandøren. Hos oss er det 100% trygt å handle.

Du får tre betalingsalternativer når du handler hos oss: Betaling med Visa / Mastercard, Vipps og fakturabetaling.
Når du betaler med kort reserveres beløpet på ditt betalingskort frem til bestillingen din sendes fra oss.

Easy faktura

AfterPay er en del av Arvato Financial Solutions, en global leverandør av finansielle tjenester. Du må være 18 år, ha norsk personnummer og en folkeregistrert adresse i Norge for å benytte faktura. Adressen kan ikke være en postboksadresse. Ved å velge faktura samtykker du i at Arvato innhenter kredittopplysninger om deg. Gjenpartsbrev med kopi av benyttet informasjon blir sendt elektronisk. Kunden mottar link og kode til innlogging via SMS. Oppgitt telefonnummer må være registrert på kunde. Ved avvik sendes gjenpartsbrev pr. post. Mulighet for betaling med faktura er betinget av en tilfredsstillende kredittsjekk. Dersom du oppgir feil epostadresse og ikke mottar faktura på mail, er du selv ansvarlig for å dekke eventuelle gebyrer som oppstår av denne feilen.

Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler.
Vi gjør oppmerksom på at dersom du skal returnere varer og ser at forfall på din faktura utløper i mellomtiden, må du gå inn på Min Side på www.myafterpay.no og utvide betalingsfristen.

Leveringsmetoder

Vi kan dessverre ikke tilby levering til adresser utenfor Norges fastland.
Du har tre leveringsalternativer i vår nettbutikk:

Pakke til hentested - Postnord
Når du handler hos oss kan du få tilsendt bestillingen din helt uten fraktkostnader. Postnord sender pakken med sporing til ditt nærmeste postkontor. Du mottar SMS og/eller mail når sendingen er ankommet postkontoret.

Hente pakke i butikk
Du kan hente ordren din gratis i en av våre butikker. Du vil da motta mail med en hentekode som du oppgir i kassen når du henter pakken din. Vær oppmerksom på at du ikke kan hente ut bestillingen din før du har fått bekreftelse på at pakken er klar til å hentes. For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting. NB! Det er kun personen som har bestilt pakken som kan hente den ut - og legitimasjon må fremvises.

Leveringstid

Leveringstiden er normalt 1-4 virkedager etter at pakken er sendt fra oss. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre. Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert.

Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling. Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, det kan dermed være lurt å sjekke søppelposten.

Reklamasjon

Dersom det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil. Ved reklamasjon sender du mail til oss på webshop@riccovero.no slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker returkostnadene ved reklamasjoner.

 

Kontakt oss gjerne dersom noe er uklart eller du har noen spørsmål.